tisdag 16 september 2008

Today

Fick tag på dom på öron-näsa-hals i Falun och fick prata med en jättegullig människa. Hon tyckte att vi skulle avvakta men att vi inte skulle vara rädda att ringa 112 om det blev jobbigare för Lovisa. Sms'ad med Linda på eftermiddagen som genast erbjöd sin bil och sen även sig själv som nerchaufför (hem skulle hon ta sig själv), när hon hörde hur det var med Visan. Det är så skönt att man omger sig med folk som ställer upp i tid och otid. Var på ögonmottagningen idag också föresten. Åkte buss in men hem fick jag åka taxi med AnneBerit och Böna för dom var på väg hem.

På ögon konstaterade Viola, som läkaren heter, att jag faktiskt skelade på tok för lite för nån operation men att hon ville skriva ut läsglasögon till mig som jag ska ha med linserna. Men...jag sa som det var. Jag har inte råd med det, hur jag är försöker eller vill. Hon förstod mig helt och hållet och berättade att nästan alla länder i världen är mycket billigare på glasögon än Sverige och att hon tyckte att det var sjukt. Så jag ska prova lite med olika styrka på vanliga läsglasögon. I värsta fall får jag väl lägga av högerögat totalt och låta det förtvina..haha! Hur som helst så tyckte hon att det vänstra ögat var lite större än högerögat. Hon sa att det kanske har varit så hela livet och att hon kanske var arbetskadad som reagerade på det. Men för säkerhetsskull så ville hon att en annan läkare skulle kolla på det. Och det gjorde han och ögongloben var jättefin men det var lite större än det skulle vara. Så Viola har nu skrivit en remiss till vårdcentralen. Hon trodde att det var sköldkörteln som kanske krånglade. Hon frågade om jag varit trött sen i våras. Då jag började skela mera än vanligt, men jag sa nej men sen kom jag på att jag faktiskt alltid är trött nu för tiden. Men det är ju alla människor tycker jag. Jaja, skitsamma. Det är som det är och det visar sig vad som är problemet.

Det kunde även vara diabetes som gjorde så här men hon tyckte inte att det fanns nåt som tydde på det hos mig. Ja, förutom att jag är fet. Så jag hoppas verkligen inte att det är det. Nu ska jag börja träna på min crosstrainer och käka mindre skit igen. För får jag diabetes så är det bara mitt egna fel. Och snälla ni, skriv inget om att jag måste skärpa mig och att det är dags att ända matvanor så är ni snälla. Jag vet det själv och jag mår piss av att jag inte lyckas göra det hur mycket jag än lovar mig själv. Men nu så ska jag. Men jag behöver inte några förmaningar eller råd, det är tillräckligt jobbigt ändå. Tack snälla rara Helena och Moa för att jag skulle få komma och kolla mitt socker hos er. Men jag skiter i det, jag tar smällen om det är så hos läkarstationen sen. Fast helt ärligt så tror jag att det är sköldkörteln, det är så mycket som stämmer in på det;Torr hud, torrt hår, trötthet, glömska, förstoppning(som jag haft på sista tiden, ovanligt som fan för att vara jag), menstruationsstöringar(har ju aldrig i mitt liv haft så pyttelite mens som jag har nu).

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, han är lite... errrh... speciell...

LiNdA sa...

Självklart att jag ställer upp om ni behöver det :o)