torsdag 4 september 2008

Morgon

I morse vaknade jag av att Lovisa hostade. Efter en liten stund så kom hon in och var högröd i ansiktet och hade ont i halsen. Så hon är hemma idag. Evelin mådde sämre igår igen. Själv har jag också ont i halsen. Men inte så mycket så jag inte kan jobba. Nu är det en halvtimme tills jag ska åka till jobbet och jag måste duscha och göra mina morgonbehov och käka frukost. Lite panik alltså.

Men måste ju skriva att jag blev väckt klockan 05.45 av att Wilma jamade. Precis som katter gör när dom kommer med en mus eller nåt annat byte som dom vill visa upp. Jag svarade henne och hon pratade tillbaka. Tillslut fick jag lov att kolla vad hon hade, tänkte om det var ett litet djur som hon hittat. Men det var en bit rå kyckling som hon stulit nånstans i köket(ja, säkert i slaskhon). Den ville jag ju inte ha över hela mitt rum och eftersom att jag var vaken så gick jag upp och klippte den i mindre bitar som hon genast käkade upp. Så nu måste jag städa mitt rum när jag kommer hem, rå kyckling saft är ju inte speciellt bra. Jo, för katter men inte för oss.

Inga kommentarer: