måndag 1 september 2008

Trött och skallevärk

Jobbat heldag idag, alltså 7-16. Stämningen var väldigt bra faktiskt. Alla glada och på bra humör. Fått höra att jag ska säga emot när nån har en grinig dag. Men vad hjälper det när personen ändå nekar till att den säger vissa saker? Orka bry sig då. Lika bra att bita ihop då faktiskt och sen beklaga sig för nån som känner en och vet att det man säger faktiskt är sant. Men dagen gick iallafall snabbt och jag kände att det var dags att gå hem när klockan var 16. Har haft ont i skallen hela dagen. Är rätt så trött på huvudvärk nu, ska bli skönt att få komma till ögon nästa vecka. Visst ja, måste säga till Annika att jag har tid för besiktning den 12 september. Den är ju betald så jag måste åka in då. Blev ju rätt rörigt förra året när jag bytt tid eller hur det var. Sista timmen innan jag gick hem så var jag rätt så slut i skallen pgr av huvudvärken och min trötthet. Kom en kille och köpte två 6-pack med cider.
"Har du leg?"
"Ja, det har jag"
"Hmmm, född 90, hur gammal är man dårå tro? Åh, va jobbigt att räkna nu. Men okej, du fyllde alltså 18 nu i Mars va?"
"Ja, annars hade jag inte haft körkort. Det du håller i."
Då skämdes jag och rodnade rätt bra. Kunden bakom började skratta och killen med körkortet skrattade och jag själv började asgarva. Tänk att man kan bli så slut alltså. Nu ska jag ta och krypa ner i min kära säng och sova. Hoppas Wilma kommer till mig och sover sen. I natt kom hon inte och la sig fören det var mitt i natten. Det var skitsvårt att somna utan henne.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Haha, ung som "Vad var det för färg på gusta vasas vita häst"
Hoppas du är piggare i dag. Puss

Anonym sa...

Jag menar allvar att du bör kolla upp ditt blodtryck om du inte har gjort det på länge. Huvudvärk kan komma av för högt blodtryck/vill fortsätta vara anonym.

Fru Tattoo sa...

ha ha ha det där var roligt att du frågade om åldern. Kul för honom också, nu fick han nåt roligt att berätta för polarna :)