torsdag 25 september 2008

Nänä, glöm det!

Jag till en i min ålder:
"Är det inte mysigt att ha en liten bebis?"
"Jo, det är skitmysigt, du skulle skaffa en du också."
"Nä, man måste ju ha nån att skaffa en bebis med också."
"Måste ju vara lätt för dig så bra och trevlig som du är"(jo, jag har märkt hur lätt det är haha)
"Ja, visst Haha"
"Jo, men du, jag har en till dig! Han är skitsnygg!!"(varför är han då singel?)
"Men du, du kan ge honom till E istället, hon är ju singel."
"Han är för gammal för henne, han är i 50års åldern."
"En gubbe?!"(Hur ung tror jag att jag är då haha)
"Han är inte som en gubbe, han skulle behöva ett rejält fruntimmer och det är ju du."(Är jag? Hur är ett rejält fruntimmer? Är inte det nån som älskar att stå flera timmar i ett kök och som har tvättade fönster och aldrig någon disk och som städar och putsar hela dagarna och plockar bär och syltar och håller på?)
"Nä, jag tror jag avstår faktiskt, jag är mest van att vara själv och ska nog vara det."
"Tror du ja, bli inte förvånad om det ringer någon och bjuder ut dig."

Hmm...kul...nä, inte ett dugg faktiskt! Hatar när folk håller på så här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han kan ju vara skitsnygg fast han är singel. Se på mig. Jag är skitsnygg och nog fan är jag singel. ;) Höhö.

Jag hade blivit jättepissed om nån sagt sådär till mig, så jag förstår om du inte tycker det är kul.

Anonym sa...

Vänd på samtalet då folk börjar sådär å visa JÄTTE intresse, då tror dom man är desperat å klängig osv å brukar sluta lägga sej i....
fnissfniss