söndag 28 september 2008

Varför är ett lätt MVG mera värt än ett svårt G?

Jodu som fortfarande är anonym:
Det finns föräldrar som sätter väldigt höga krav på barnen som dom kanske inte kan uppnå. Tänk om jag skulle säga åt Lovisa att hon skulle få 1000:- för varje MVG som hon skulle få. Nåt som är otroligt svårt för henne eftersom hon har svårt i skolan. Jag vet att det finns ungar som har storasyskon som har lätt som 17 för sig i skolan och lätt kan kamma hem en massa 1000lappar på det viset. Sen kanske lillebror/lillasyster ska försöka få pengar också men tyvärr så har han/hon svårt för sig i skolan. Hur tror du då att det känns för den stackaren: "Haha, du kan gott vara utan pengar din looser". Nä, jag är inte för att man ska muta ungarna till en höga betyg. Men jag tycker att om en unge som pluggar och verkligen försöker och anstränger sig kan få nån uppmuntran. Men en unge som går igenom högstadiet utan att plugga knappt nåt men ändå får MVG för att den har så otroligt lätt för sig behöver faktiskt inte lika mycket uppmuntran. Den har det tillräckligt förspännt i livet ändå. Det är dom som kämpar som är duktigast tycker jag. Men ändå är det alltid dom andra som får höra hur duktiga dom är. Men om Lovisa får sina G'n när hon går ut skolan så tycker jag hon är otroligt duktig. Jag var stolt som fan när hon kom med sitt betyg i våras. TROTS att hon inte hade några MVG'n alls. Och jag är precis lika stolt över Evelin fast hon inte ens kommer att få ett betyg! Mina ungar kämpar och får lov att anstränga sig och det gör att dom är bäst och duktigast!

Inga kommentarer: