fredag 12 september 2008

Man kan gärna hjälpa men det är dumt att stjälpa

I kassan idag.
En äldre dam, ca 85 år, handlar med en yngre dam, ca 70 är. Känns som att det kan vara den äldre damens lillasyster och att hon bor i stan och är väldigt finlig av sig. Den yngre damen till den äldre.

"Åh, ska jag hjälpa dig att betala?"(ska läsas med väldigt finligt spåk)
"Nog kan väl jag betala själv än" Och så kollar hon på mig och flinar.
"Åh, jag kan hjälpa dig att packa."
"Jag kan nog allt packa själv än." Kollar på mig igen och ger den yngre en blick. Jag ler för att visa att jag fattar vad hon menar. Den äldre damen ler också då.
"Åh, här får du brödet så du kan packa ner det."
"Jaja, ta du och packa dina varor nu"
Den yngre damen tar sin påse och försöker att få upp öppningen, det går inte. Den äldre damen tittar på den yngre och sen på mig och ler snett.
"Oj, jag tror allt att det är du som behöver lite hjälp här va." Och sen så tittar hon på mig och jag vänder bort huvudet för att inte börja skratta högt. Den äldre damen kan inte hålla sig utan skrattat bubblar fram. Den yngre snörper ihop munnen hårt och får upp påsen. Jag tittar på den äldre tanten och ler.

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloooo polarn!!
Det var lääänge sen jag var in på min blogg så därför får du svar nu.. sent om sider.. Jag köper sprayfärg å sprayar om sånt jag vill ändra färg på, små prylar typ, har börjat fräscha upp mina matta ute lyktor nu. Provade på pärmar, gillade inte blå & röda ryggar, men det blev inte så bra så jag håller mej till plåt & trä grejjer... Ha D bäst! Kramen på dej! muZen