lördag 6 september 2008

Kanske jag ska betala halvbiljett på bussarna nu

Två småtjejer kom och handlade av mig igår.

"Jag har inte hälsat till Charlie från dig än"
"Va känner hon Charlie?"
"Ja, det gör hon"
"Är du Charlie's storasyster?"

Två gånger nu så har två olika av Charlie's förskolepolare frågat om jag är hans storasyster. Det kan bero på tre saker:
1) att jag är lik Charlie.
2) att jag är så lik Charlie's 19 åriga storasyster Elina, så folk tar fel på oss.
3) att jag ser så ung ut så jag skulle kunna vara Charlie's storasyster.

Jag tror ju självklart på 3an! Eller kanske 2an.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Naturligtvis 3:an!

Anonym sa...

så klart Malin att ví ser unga ut...en kompis fick juh lov att köpa ut till mej för 4år sen, och jag och du är juh lika gammla så..
han som du fortfarande äger