tisdag 16 september 2008

Fatta, hon mår inte bra!

Hämtade Lovisa idag i skolan och alla kan ju se hur svullen hon är på sin hals. Och alla verkar förstå att hon faktiskt inte mår bra. Alla utom vissa lärare. Dom verkar tro att hon är hemma bara för att hon är lat och inte vill plugga. Och det verkade vara väldigt svårt att ens fråga hur hon mådde i måndags när hon kom tillbaka efter att ha varit hemma en vecka och dessutom legat på Falulasarett. Dåligt tycker jag, väldigt dåligt. Tror dom att hon får bättre betyg om hon går till skolan fast hon inte är frisk och kanske får vara hemma mera eftersom det tar om då? Många lärare skulle nog behöva gå en kurs i att vara medmänsklig faktiskt. Tänk om hon är allvarligt sjuk, tänk om det är nåt som kräver sjukhusvistelse i flera veckor? Ska dom ändå tjata om att hon inte kommer att hinna med skolan. Just nu känns det viktigast att hon blir frisk och pigg igen. Hon blir inte friskare snabbare när hon blir superstressad över att lärarna talar om att hon kommer efter. Jag blir så matt...

Till och med hennes skolpolaren hade reagerat och blivit lite rädda för hon var så svullen. Hon gick till och med in till tanten som jobbar på expeditionen och väntade på mig innan jag kom för hon orkade inte vara med dom andra på skolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips på gratis diabeteskollare, http://www.accu-chek.se/se. Beställ en egen under produkter, sen får du gå till sjuksköterskan å be att få flera testremsor.

Anonym sa...

Berätta vem lärarjäveln är så skall jag ringa den jäveln direkt när jag kommer till kontoret i Belgrad i morgonbitti,....