söndag 28 september 2008

Ska jag ångra mig eller inte?

Nu har jag gjort det. Nu har jag lovat Lovisa att hon får köpa en hund. OM hon pluggar och gör sitt bästa på proven. Jag vet, jag hatar när folk lovar ungarna grejer för att dom ska plugga. Men jag tror att det faktiskt kan vara en sporre för Lovisa. Och sen så måste jag veta att jag jobbar som jag gör nu också. Dumförklara mig om ni vill och tala om för mig att jag är helt sjuk och tala om att vi redan har djur så det räcker. Jag har ändå lovat mitt barn och jag vill så gärna att hon ska fixa skolan så alla kan få se att hon visst klarar av det. Då får dom alla som inte tror att hon fixar det. För jag tror knappast att hon får nåt stipendium av skolan när hon går ut nian. Det får visst såna som får förfrågningar av lärarna att plugga upp sina G'n till VG'n genom att få ta hem och göra vissa grejer. Och det ska ni veta att inte alla får dom förfrågningarna. Bara vissa som en del lärare tycker så mycket om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för fel med att locka med grejer för att barnen ska plugga??? Det funkar ju och man har liksom inte så mycket val tycker jag.