söndag 1 juli 2007

Moppe och blod och knä och myggbett

Kom hem precis nyss och jag är sååå trött! Klockan 22 åkte Lovisa iväg på sin moppe för hon och Emelie skulle köpa godis. Hon var inte borta speciellt länge. Hörde hur hon öppnade ytterdörren och sa att hon hade kört omkull på mopeden. Hon hade hål och blod på sina jeans och ont i foten och knät och handleden och nacken. Och så grät hon för att det gjorde ont och för att hon trodde hela mopeden var förstörd. Både Evelin och jag sa att hon skulle skita i mopeden, huvudsaken att hon inte var förstörd. Fick av henne jeansen och där var det ett rätt stort sår, inget djupt men mycket blod. Handleden blev bättre rätt snabbt men knät blev värre och värre. Tillslut kunde hon inte stödja på det. Och helt plötsligt blev jag en hönsmamma. Gillade inte att hon hade ont i nacken och att det onda i benet satt mycket högre än var såret satt. Så jag bestämde att vi skulle åka in på akuten. Det var lite folk på akuten när vi kom men sen så kom det in många ambulanser och allt verkade väldigt rörigt. Lovisa sa att nacken kändes bättre och då kände jag mig mycket lugnare. Så vi bestämde ihop att vi skulle åka hem igen och avvakta tills i morgon. Så jag gick till luckan och sa det. Han som jag sa det till blev rätt glad att det var en patient mindre.

Nu har Lovisa tagit en alvedon och gått och lagt sig. Jag ska oxå lägga mig straxt, ska bara smörja in Evelins myggbett på ryggen som är stora som husvagnar.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Pussar och kramar. Hoppas hon är bättre i dag. Vad bra att ni kunde åka hem så ni slapp sitta och vänta på plåtar och sånt hela natten.