onsdag 25 juli 2007

Klockan är bara 10 och jag har redan gjort dagens goda gärning:

Räddat en liten igelkottsbebis som trillat ner för trappen mot förråden.

Det ringde på här och utanför stod grannen och talade om att en liten igelkott låg där nere, och hon ville ha hjälp. Så jag kastade på mig kläderna och gick ner. Där i ett hörn låg den lilla igelkotten och var rädd och så söööt. Jag hittade inga handskar men grannen hade en handduk i sin vagn som var i källaren. Så jag tog handduken och så lyfte jag upp den lilla som tittade på mig med sina små pepparkornsögon. Och så nosade han i luften och jag ville bara ha honom som min egna lilla igelkott. Men vi gick till alla hallonbuskarna och så släppte vi ner honom. Han kollade upp på mig och så gick han lunkandes in i buskarna.

Jag knäppte inget eget kort. Ville bara ha ut den lilla så fort det gick. Så jag lånade en bild från nätet.

2 kommentarer:

nisse sa...

Naaaw. Jag vill också ha en liten igelkott!

barlon sa...

Igelkottar är så söta!

För några år sedan (väldigt många år sedan) satt jag och några kompisar i en park i Malmö och drack öl. Plötsligt kom ett gäng igelkottar och började efter ett tag att äta chips ur våra händer. De tog några smakprov var, kom nog på att det inte var så nyttigt, och sen gick de igen.