måndag 16 juli 2007

Mobil och rymlingar och tippen och OrsaYra

Idag var vi till Mora för att Evelin skulle köpa sig en ny värstning mobil. När vi ändå var där så fikade vi lite och kollade lite i affärer, bla åkte vi till Djurmagazinet. När vi var där inne så kom en tjej som jag gått på försäljarutbildning med. Jag sa hej och hon sa hej men hon var väldigt orolig. Hennes 4 åriga dotter och en kompis till henne var på rymmen. Och dom hade tydligen varit på riksväg 70 till Rättvik för det hade radion gått ut med. Vi handlade det vi skulle men så fick vi lite ont i magen när vi såg att polisen var ute och letade oxå. Så vi träffade Maria's kompis och talade om att vi oxå hjälpte till att leta. Så vi åkte runt i Noret och in på ÖB och in på Mora järn&bygg och så mera i Noret. Men tillslut så ringde Maria's kompis och talade om att flickorna var hemma.

Nu i eftermiddag så har vi varit till tippen med en massa skit som vi rensat ut från förrådet. Finns lite annat som jag ska köra upp till "Återbruket" med. Sen har Evelin och Wilma och jag suttit på balkongen och slöat. Åh, det är så skönt att vara ledig, börjar få lite "jag-vill-ha-mera-semester"-tankar nu... På onsdag ska jag kanske följa med Helena och hennes kompisar på OrsaYran. Jag har inte bestämt mig än, känner ju lixom inte dom. Men det visar sig hur jag gör.

5 kommentarer:

Anonym sa...

De e klart du ska gå :-)

Kanelbullen sa...

Ut, ut, ut och roligt mitt barn. Du behöver det. Älskar dig!

Puss.

LiNdA sa...

ja klart du ska ut :o)

nisse sa...

Klart du ska med ut och göra en repris på den roliga bröllopshelgen! :D

Barkis är märket på typ en fralla med prickor på. En lång alltså, som man gör skivor av. Daniel trodde hela världen visste vad det var, men jag hade inte heller nån aning när jag flyttade hit.

Anonym sa...

Ja de e klart att du ska me min allra bästaste vän!! Blir inte lika skoj om inte du e me vet du ju!!!:) Jag vill att du ska komma hit!!!!Snälla rara du kan väl!!! :)Va sååå längesen vi gjorde nåt sånt tillsammans ju....!!! :) Kramis!! :)