torsdag 26 juli 2007

Data och Katten Jansson och Kråkan och brödpåse och Åke och syrsor och daggmask


Så här sitter min lilla katt ofta och kollar på datorn
Roligast är det när det katter
(fast Petter & Anette säger att hon inte kan se att det är katter)


Igår fick hon nya leksaker oxå. Katten Jansson som är en kasperdocka(Nalle älskar ju sin kasperdocka så vi stal idén) Och Wilma spöar verkligen Katten Jansson som ändå ser lika snäll ut med sina stora ögon. Kråkan tog Wilma direkt och gick iväg med. Så nu ska vi rensa bland hennes leksaker. Hon har fått ärvt så mycket från Evelin och Lovisa och mig men hon leker inte med allt. Bättre hon har saker som hon verkligen gillar. Som tex hennes älskade lilla brödpåse. Det är precis att hon kommer in i den. Hon ligger och spanar ut ur den och så flyger hon fram när man går förbi. Och så sover hon i den oxå men bara kortare stunder. Hon vill ju helst ligga helt utsträckt när hon sover.

Jag vet att det blir mycket kattskriverier här nu men hon är ju så söt och hon tar upp mycket av mitt liv. Lilla Åkepojken ligger mest och sover. Men idag ska jag väcka honom för vi köpte syrsor igår. Nåt Wilma gillade, hon skrek för hon ville ut på balkongen till dom. Och klart att om hon bara ligger och tittar på dom så är det ju okej. Men hon välter burken och försöker få ut dom. Igår hittade hon en låång daggmask ute oxå. Och den var så läskig först. Men sen ville hon gärna bita i den och stå på den. Men det fick hon inte. Men hon hann slicka lite på den men sen fick hon kolla på den utan att kunna röra den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart det blir mycket katt-skriverier, de är ju för goa och som du sa - Är en väldig stor del av ens liv. Det är jättekul att läsa om lilla Wilma. Ps. Vi såg på ett djurprogram där de sa att katter inte förstår att de ser sig själva i spegeln eftersom de måste känna lukter för att förstå, men de tycker det är kul när något rör sig så jag förstår att Wilma tycker att det är roligt vid datorn.