fredag 6 juli 2007

Åke och Wilma igen

Åke sprang ute på golvet i Lovisas rum idag när Wilma sov som en gris. Efter ett tag så la Lovisa in Åke i hans terrarium. Efter en stund kände jag att jag fick lov att kolla om Wilma fortfarande sov. Men hon var borta. Då råkade jag slänga ett öga på terrariet. Och där..där satt Wilma inne i terrariet och precis brevid satt Åke och solade sig på sin gren. Tur att Åke är världens snällaste skäggagam alltså. Han blev inte ens svart på hakan. Så nu måste vi verkligen vara noga med att stänga när Åke är inne i terrariet. Och sen får vi vara vakter när han vill kolla i fönstret. Jag är inte så rädd för att Wilma ska ta Åke utan att Åke ska hugga Wilma. Tror inte att hans tänder är så roliga att få fastbitna i skinnet. Men Åke bor ju oxå hos oss och han måste oxå få springa och kolla i fönstret när han vill.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA!!

Anonym sa...

Shit vad rädd jag hade blivit om jag sett Wilma..

Nalle Van Katten sa...

Hon verkar vara en riktig liten tuffing den där Wilma.