lördag 30 juni 2007

Månsta och djuren och dvala

Idag har vi alla varit uppe i Månsta. Nästan alla iaf Matilda och Daniel och Anette fattades synd nog. Resan upp med Wilma gick rätt bra. Hon kräktes lite som vanligt men var rätt pigg ändå. När vi kom upp var hon lite feg och rädd för både Bärta och Nalle men det gick som vanligt snabbt över. Snobben var hon jättenyfiken på. Olle blev ju så avis när jag och Petter hade våra katter i band så han hämtade sitt lilla djur. Ni kan kolla in på Nalle's blogg så kan ni se våran dag i bilder. På hemvägen bestämde vi oss för att åka över Mora eftersom Wilma verkar bli bilsjuk när det är krokigt och guppigt. Men när vi kom till Björka så svängde vi in där och tog vägen över Våmhus, dumt nog. För då kräktes hon två gånger.

När vi kom hem så kollad jag som vanligt till Åke. Men han ligger mest och sover nu. Han gillar inte den här kalla sommaren tror jag. Verkar som att han helst skulle vilja gå i dvala igen. Han vill ha sol och sommar så han kan ligga och vräka ut sig på balkongen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysdag ni verkar ha haft. Jag var inne och kikade på Nalles blogg.. supermysiga bilder ju. Jag blir till och med lite sugen på Dalarna. :)

Själv är jag dock hemma från ett 90-årskalas. Inte helt fel det heller dock. :)