fredag 1 juni 2007

Gilltig frånvaro och lögner och avundsjuka

Ringde till rektorn på förmiddagen och talade om varför Lovisa varit hemma idag. Han förstod henne, så det blir ingen ogilltig frånvaro. Lovisa har fått ett halvhjärtat förlåt tydligen. Men Lovisa tyckte inte att det kändes ärligt. Just nu känner jag mig rätt nere. Tycker Lovisa har fått alldeles för mycket skit nu, hon har blivit beskylld för flera saker nu på sista tiden som faktiskt inte alls stämmer. Och jag är faktiskt inte nån mamma som inte tror att mina ungar kan göra fel. Jag vet att dom kan det, båda två. Men jag vet oxå när dom blir oskyldigt anklagade. Det här känns så hårt eftersom det inte alls var väntat, inte från den som gjorde det här sista. Hade det varit nån annan så hade det inte alls känts lika hårt, hårt men inte lika.

Men det här ska väl bara strykas ett streck över, precis som det skulle med det andra och den andra tjejen. "Det är ju inte likt henne att göra så här" nähä...men lär känna era ungar bättre då så kanske ni upptäcker en helt annan sida av dom då. En sida som ni inte har den blekaste aning om att den finns. "Det var ett rykte som hon hade hört från någon annan" Konstigt när inte en endast man frågat har hört talas om nåt sånt rykte. Det låter som ett stort påhitt från en enda människa tycker jag iallafall. Men det kanske inte är fult att ljuga? mina föräldrar har alltså uppfostrat mig fel och jag har alltså uppfostrat mina ungar oxå helt fel då?

Hur fan ska jag lära mina ungar att ärlighet vara längst när sånt här händer?

Eller är det vissa föräldrar som är avundsjuka för att Lovisa och jag har så bra kontakt som vi har? Är dom avundsjuka för att Lovisa berättar allt för mig? Eller va fan är det?

3 kommentarer:

nisse sa...

Skit i dom dumma. Dom är inte värda att lägga energi på.

Evelin och Lovisa är de bästa ungarna som finns. Och det säger jag inte bara för jag är deras moster (och därmed måste tycka så). Dom är ärliga, vilket man ska vara, och dom vet hur man ska behandla folk och inte. Och den som lärt dom det är du. Du är en grym mamma Malin. Kom ihåg det!

Puss!

Kanelbullen sa...

Instämmer med föregående talare. Så in i h-vete.

Puss!

Anonym sa...

Men vad fasen, är det vuxna människor som håller på jäklas? Tror de att deras ungar är ofelbara eller? Det gör ont när det drabbar ens barn, allting är lättare att ta själv, ta mig gör vad som helst, men gör INTE illa mina ungar ! Jag tycker att du verkar vara en sån jättebra mamma!!