fredag 8 juni 2007

Arg hankatt och pizza och Gröna Lund och jordnötsfri






Nu lägger jag ut lite kort på Wilma. Hon är pytteliten och söt och gullig. Men på nåt konstigt vis ser hon ut som en jättestor och jättearg hankatt på nästan alla kort. Kolla bara det där hon ligger under täcket.

Före 13-tiden så ska jag skjutsa Lovisa och Emelie till Grönalundsbussen. Då ska Evelin få gå in och köpa kattmat och så ska vi köpa pizza. Det finns inte en chans i världen att jag orkar att laga någon mat idag.

Gröna Lund föresten. Dit får alla som går på högstadiet här i Orsa åka. För bara 300:-! Då ingår mat och åkband och bussresa och inträde. Dom käkar i Hedemora på nervägen, men jag har även för mig att maten på Grönan oxå betalas av skolan. Det är en helt otrolig grej tycker jag. Dessutom har dom en jordnötsfri buss oxå. Bara för att Lovisa och en till tjej är allergiska.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hurra för Orsaskolan.

Nu får du bli bra snart.

Puss!

Anonym sa...

Vad kul att få se kort på Wilma :-) vad gullig hon är. Ser mest nyfiken ut tycker jag.

Anonym sa...

Ska verkligen bli kul att få träffa Wilma, ska fråga Petter om vi kan komma på lör em/kväll.