söndag 17 juni 2007

Nalle och rädd och Wilma och nyfiken

Idag kom Petter och Anette och Nalle och hälsade på. Wilma blev rätt rädd först men sen var hon mera nyfiken. Nalle däremot tyckte nog att Wilma var ett äckligt litet kryp. Han morrade och lät och fräste men han var lite nyfiken oxå. Men jag tror att han föredrar Bärta istället faktiskt. Hon är ju inte lika liten och otäck. Nu går Wilma runt i lägenheten för att lukta där Nalle varit. Det var ju inte så längesen som hon såg katter så det är nog därför hon inte var så rädd utan mera nyfiken. Men hon fick oxå tjock svans och så morrade hon några gånger oxå. Jag tyckte rätt synd om Nalle som var lite rädd faktiskt. Men tänk om ett halvår, då är han nog inte alls lika rädd. Då kommer han nog att göra allt för att förföra min lilla flicka, otäcka karl Haha!

Lite rädd var hon


för Nalle morrade och lät och fräste


Men hon var mera nyfiken än rädd


Sprang snabbt fram för att lukta där Nalle legat


Nalle tyckte det var säkrast hos Anette


Han luktade iaf om Wilma hade god mat

3 kommentarer:

Nalle Van Katten sa...

Jag var inte alls rädd, skulle bara visa vem som bestämmer. Vadå förföra, det ordet känner jag inte till?

Anonym sa...

Själv så är jag en aning skraj för katter, ganska mycket rädd faktiskt....

Anonym sa...

Vi lät Lafva träffa en hankatt som heter Ikaros, och Lafva fräste som bara den, och grymtade som en gris! Sedan gav hon honom en fet käftsmäll så en del av klon satt kvar i hans kind. Lafva är en riktig bitch!