torsdag 28 juni 2007

Den årliga cirkusen


I morse runt 7.30 vaknade jag av att det var världens liv utanför. Det var cirkusen som kom. Dom skrek och tutade och gasade och höll på. Tänk att det är 2007 och i Sverige som ska vara så fruktansvärt bra. Hur fan kan då cirkusar vara tillåtna?! Jag fattar det inte. Djur som fraktas runt i hela Sverige från ort till ort. Dom släpps ut på olika ställen varje gång som dom stannar på en ort. Det spelar ingen roll hur jag vridet och vänder på det; I min hjärna så är det djurplågeri. Sen spelar det ingen roll hur många försöker att få mig att tro att djuren har det bra. Det går jag inte på faktiskt. Jag mår bara illa och vill mest spy. Jag har låtit mina ungar gå på cirkus förut. Hur dumt som helst och nåt jag ångar som fan.

"Vi kommer aldrig att ha djur i våra shower. Djur är djur, inte artister" Cirque du Soleil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Malin... jag gör likadant.

nisse sa...

Jag kommer aldrig låta mina barn gå på cirkus. Förstår att du ångrar dig...
Jag kunde knappt kolla på Fear Factor igår, när de skulle käka sniglar. Inte för att det var äckligt, utan för att sniglarna levde. Jag tycker inte man gör så.