torsdag 21 juni 2007

KISSekatten

Vaknade klockan 4 i morse och var kissnödig. Så jag gick på toa och kissade. Stängde toalocket och tvättade händerna. Spolade inte, det sitter i sen jag bodde hemma hos mamma och pappa att inte spola mitt i nätterna. Wilma sprang som en tok runt mig hela tiden. När jag gick och la mig igen så gick Evelin på toa. Hon spolade inte heller. Och inte stängde hon toalocket... När hon oxå lagt sig så hördes nåt ljud från toaletten, jag kollade ut i hallen och där kom Wilma springande som en svart panter mot vardagsrummet. "Jävlar" tänkte jag, "hon kan väl inte ha ramlat ner i toan?" Jag sprang in på toaletten och såg att en grej låg på golvet. Så jag sa till Evelin att hon nog inte alls ramlat ner i toaletten. "Men mamma, hon är blöt" Jag kollade ner på toagolvet och det var oxå blött. Så hon har alltså ramlat ner i både mitt och Evelin's kiss! Det var bara att försöka få tag på henne och tvätta av henne med en handduk. Men det var lättare sagt än gjort. Jagade katt med en blöt handduk som en tok runt hela lägenheten. Tillslut så hade jag lyckats torka av henne överallt. Sen vill hon upp i min säng men jag sa åt henne att lägga sig hos Evelin i stället. Tillslut blev hon sur och la sig i sin transportbur. Sen somnade jag av att hon låg och tvättade sig som bara den.

Flera har sagt att vi skulle ha duschat eller badat henne. Men jag kan tala om att jag faktiskt inte fattar hur det skulle ha gått till. Hon luktar iallafall inte ett dugg kiss så jag tror att hon och jag faktiskt lyckades få bort det mesta. Men hennes lilla filt i transportburen ska iallafall tvättas.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

skrattade gott när jag hörde det.. :o)

Anonym sa...

Äh, inte behöver hon badas eller duschas. Katten ser till att själv vara ren om du inte lyckades med det. Så jag tycker du gjorde rätt! :)

Kanelbullen sa...

Hahaha!!!

Puss min unge och trevlig midsommar!

Anonym sa...

Euh! Jag tillhör kategorin; Ni borde duschat henne. Haha!