onsdag 27 juni 2007

Vaccination och "klicker" och Dr. Malin

Det händer inte så mycket nu. Det är så skönt att ha semester och bara inte göra nåt alls! Var till veterinären igår och Wilma fick sin andra vaccination. Det gick jättebra. Hon sa inte ett ljud och tyckte att det var spännande med alla hundar som var där. Blev ingen transportbur i bilen, hon fick sitta med koppel istället. Det gick jättebra. Hon kissade och bajsade och kollade ut genom bakrutan flera gånger.

Idag har hon lärt sig att sitta tack vare räkor och en sk "klicker". Trodde faktiskt aldrig att hon skulle fatta det men hon lärde sig snabbt som 17. Kul!

Jag och Lovisa hade en trevlig dag i Mora. Vi letade nåt som jag kan ha upptill på bröllopet och jag kanske har hittat vad jag ska ha. Det blir en svart linne skjort-jacka-doktorrock. Mamma och Nisse ska få godkänna den först. Gör dom inte det så måste jag leta vidare...

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Det låter spännande. Själv börjar jag få lite panik.När ska jag hitta nåt att ha på mig.

LiNdA sa...

har du gett kreket reker :o)
vilka dårar vi lät som.. haha