söndag 3 juni 2007

Banankartonger och ohalsfluss och Bollnäsresa och Åke-älskling

Vaknade 3.20 och var vaken några timmar och somnade sen om och sov till åtta ungefär. Nu har vi käkat frukost och så ska det städas här. Vi har ju en massa lösa saker och grejer och prylar runt i vår lägenhet. Det funkar inte när det ska flytta in en lite kattunge. Så det är mycket som har lagts ned i förrådet och nu väntar 3 banankartonger på att bli fyllda av grejer.

Lovisa är helt frisk nu. Ingen halsfluss där heller. Hon spelar musik på sin mobil precis brevid mig. Allt från lejonkungen till Thåström. Hon sjunger som en galning och dansar oxå till lite då och då medans hon plockar och fixar. Evelin sitter nog vid sin dator, hon mår inte alls bra. Tråkigt att hon kommer att missa sin första avslutning i Bollnäs. Men vad gör man? Jag ska iallafall åka upp till Bollnäs i morgon och hämta alla hennes saker som ska hem över sommaren. Jag åker så jag är där när boendepersonalen kommer, runt 14.30 tror jag. Hoppas att bilen håller nu bara. Men det tror jag nog. Vi måste ju hinna till Mora före 18.00 och hämta transportburen till Wilma oxå.

Nu längtar vi rätt mycket att tre efter henne. Det ska bli så kul med en katt igen. Undrar lite vad Åke kommer att säga bara. Men jag tror faktiskt det funkar bra, han har hittills aldrig varit rädd för nåt som varit hemma hos oss. Men det som är ute kan vara läskigt.

Nu måste jag gå och städa, har ingen lust alls så jag drar ut på det så mycket jag kan. Men nu måste jag!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Olle är på väg till Orsa nu och ska fixa din bil. Annars får du ta hans.

Nu ska jag fortsätta tvätta täcken.
Puss!