söndag 3 juni 2007

Trött och älsklingsbilen och några dagar kvar

Nu är jag jättetrött. Jag har jobbat fredag, lördag och söndagkväll. Det är inte kul att jobbat till 20.15 tre kvällar i rad. Men jag tjänar bra med pengar iallafall och då går det mycket lättre.

I morgon blir det Bollnäs. Olle har kollat på bilen och jag har nu ett extra relä med mig. Så jag är inte ett dugg orolig om den skulle bli knäpp. Jag tror att det var en tillfällighet förra helgen. Lilla bilen är ju inte van vid långa resor. Dom på jobbet fattar inte hur jag står ut med min älskade volvo. Okej, den skramlar en del. Men den funkar så gott som jämt. Varför se sig om efter en ny bil när man har en som man trivs med och som faktiskt så gott som alltid går igen besiktningen? Nästan ingen rost är det på den heller, utom på bakluckan som är som en sil. Jag vet flera som har haft väldiga problem med sina nyare bilar och som kostat på dom väldigt mycket. Jag har lite svårt med att folk hetsar upp sig över nåt som faktiskt inte rör dom. Det är väl upp till mig vilken bil jag har. Jag vet att dom på jobbet alltid kommentar min bil, om dom är ute och röker, när jag åker hem. Men det är ju kul att dom har nåt att prata om Haha!

Nu är det bara i morgon och så tisdag. Sen är det äntligen onsdag! Ska bli så kul att hämta hem Wilma till oss.

5 kommentarer:

LiNdA sa...

Någon kommentar om din bil kommer då inte från mig iaf,
Gamla bilar är alltid bäst.. jag saknar Bettan :o)

Malin sa...

Till Linda:Nej, du tillhör verkligen inte dom! Du är ju en snälling :)

Anonym sa...

Alltid lika kul att åka till Bollnäs... Jag borde vara där nu, min farmor har ramlat ner för en tappa och ligger på sjukan :(

Anonym sa...

Bästa Gu´barn, gamla bilar e BRA, så de så. På min parkering finns bara BMW knoll von tott + Audi lux + min gamla 945! Alla har en modern grej att låsa upp med, klick klick, vad har jag?? hederlig gammal NYCKEL. Visst vill jag ha en klick klick men tycker att andra saker e viktigare, typ parfym, antirynkkräm, en snygg väska, lite kuddar o MARÄNGFLUFF...
Ses i aug, HURRA. o Du, LYCKA TILL m WILMA. Såååååå kul o mysigt. Krama Flickorna o PUSSAR t DIG. Jobbet kallar...

Malin sa...

DTM:Jag hade kunnat åkt förbi lasarettet med lite vindruvor från dig igår.

Gu'mor: Du en 945 är en ny bil för mig Haha!