måndag 25 juni 2007

Räkor och aptass


Min och Linda's tant, Barbro, frågade mig här om dagen vad som var Wilmas älsklings godis. Hennes katt älskar torsk. Jag har inte ens tänkt på vad Wilma kan gilla mest. Så idag så åkte jag till Ica för att köpa räkor. Jag köpte skalade frysta räkor. När vi kom hem så tinade jag 5 st och delade dom på mitten. Sen satte jag mig i vardagsrummet och gav en bit till Wilma. Hon tittade och så kurrade hon och så slickade hon på räkan. Men sen gick hon där ifrån! Men när jag skulle ta räkan så kom hon direkt. Så satte hon sig och så lyfte hon upp räkan med sin högra aptass och så smakade hon lite och så tuggade hon lite och så spottade hon ut den. Medans så kurrade hon högt högt. Tillslut så fick hon i sig hela den lilla biten och då ville hon ha en till. Hon gjorde lika dant med den. Lyfte upp den med höger tass och så in med räkan i munnen. Kom på att hon faktiskt hade svårt att tugga räkbitarna. Hon har ju faktiskt inga tuggtänder än. I morgon när vi ska till veterinären ska han få kolla i hennes mun och se om det ser bra ut. Öronen ska han oxå få kolla för hon kliar i dom rätt ofta.

2 kommentarer:

nisse sa...

Hjalmar. Haha!

Anonym sa...

Wilma, den lilla raringen. tänk en gång i tiden hade jag/vi katt. Nisse, Isidor o några till. Räkor o ostbågar var kalas för dem. LOVE