tisdag 2 oktober 2007

Va fel det kan bli

När folk handlar och betalar med kort så undrar vi kassörskor om dom vill ha på summan eller om dom vill ha ut pengar oxå. Hur man säger det där är så olika. Många frågar om kunden vill ha på beloppet. Jag själv frågar alltid om dom vill ha på summan eller oxå säger jag helt enkelt summan.

Idag kom det en präst och handlade av mig. Hon är en stammis. Jag är ju sjuk, snuvig och ont i halsen och febrig. Hon betalade med kort. Och jag tittade på henne och sa:
"Subban"
"Ja, tack" log ett stort brett leende
"Ehh, hörde du, det lät som jag sa subban!"
"Ja, det gjorde det verkligen" skrattade högt
"Ska nog säga beloppet tills jag blir frisk igen"
"Ja, du ska nog det"

2 kommentarer:

LiNdA sa...

hahahahaha...

Anonym sa...

Ha ha haaa,..... den var ju skit bra,.... ha ha haaaaa =D