torsdag 18 oktober 2007

Hur tänker vissa?

Igår när vi tittade ut i mörkret såg vi att det var meterhöga lågor på en balkong i grannhuset. När vi gick ut på vår balkong så kom grannen oxå ut. Vi kom fram till att det nog var bäst att ringa 112. Så jag ringde. När jag pratade med tjejen på 112 så kom en annan granne hem och talade om att det brukade brinna på den balkongen lite då och då. Den som bor där brukar visst ha en liten brasa där. Samtidigt så avtog elden, så jag och hon på 112 blev rätt så ställda. Men jag lovade att hålla koll om det slog upp igen. Orsabostäder kom iaf så nån måste ha ringt dom oxå.

Jag som inte törs grilla på balkongen med tanke på brandrisken och så sitter det en människa och gör upp eld på balkongen. Det luktade t-sprit eller tändvätska som 17 i hela området.

Inga kommentarer: