måndag 8 oktober 2007

Lite morgonskriveri

Nu har Allfix varit här och hämtat Lovisas bokhylla och min gamla tv. Det var lite problem med hur gubbarna skulle få ut hylla. Det är ju en Jyskhylla och den är ju lixom inte precis liten. Den ena gubben målade upp det som ett stoort problem med att få ut den från lägenheten och ner den till släpkärran. Den andra konstaterade att det inte alls var några problem och att det visst gick och fixa. Han kom även med väldiga och smarta förslag hur det skulle gå till men problemgubben bara såg det svart. Men tillslut så lyssnade han ändå på den som var den smarta av dom. Så ner kom hyllan, hel och utan skråmor. Så nu är vi av med den och tv'n oxå. Härligt!

Det som är mindre härligt är att Ikeasakerna inte kommer fören om en vecka. Det är lixom lite av kaos i Lovisa's rum och inte är det så fint i Evelin's hörna heller. Men det är fint i skrubben och i mitt rum iaf. Och på vardagsrumsdelen oxå. Men det var väl skitsamma hur det ser ut hos ungarna iof. Dom som kommer hit vet ju varför det ser ut som det gör.

Helena och jag planerar inför vår fest på lördag oxå. Vi känner inte så stor panik alls faktiskt. Det får bli som det blir. Räcker maten så gör den och räcker den inte så är det väl så då helt enkelt. Vi har inte råd att kosta på en massa och det har vi talat om för folk oxå. Men vi hoppas att det kommer att bli jättekul iaf :)

Linus har åkt till Bollnäs i morse och det tyckte nog både hon och vi att det var skönt. Hon längtade nog upp en del nu. Det är ju lixom hennes vardag att vara där uppe. Lovisa är i skolan och hon gillar ju skolan oxå faktiskt. Även om hon inte vill erkänna det så ofta. Men det går ju bättre för henne nu känner hon och hon fick även G på ett fysikprov. Hon blev så glad och det blev jag oxå. Och stolt blev jag framför allt.

3 kommentarer:

LiNdA sa...

ingen idé att planera för mycket, för då blir man bara besviken om det inte blir som man tänkt sig..
det blir som det blir, det brukar oftast bli roligast så oxå :o)

Kanelbullen sa...

Det kommer säkert bli skitkul. Och gott bröd ska ni ha har jag hört. Hahaha!!!
Länge leve Allfix.

Anonym sa...

Fan jag säer till alla jag möter att det är bara och komma,... ha ha haaaa,...... men vilken tid är det då??? Skall dock klippa gräset nu i veckan samt reka en bra plats för tältet,.... om det blir mycket folk så reser vi det andra partytältet åxå,.... ha ha haa.