måndag 22 oktober 2007

Wilma's kissföljetong


När jag och Lovisa var till Mora, för att handla syrsor till Åke som helt plötsligt vaknade igen efter ca en veckas sömn..igen, så bestämde jag för att vi skulle köpa samma låda till Wilma som Salle har. Jag har börjat fundera på om hon står och kissar för att hon är så känslig för kisslukt. Och när man har klumpbildande sand så blir det ju alltid lite kisslukt kvar lixom. Hur man än gör.

Vi pratade med tjejen inne på Djurmagazinet som sa att om Wilma var känslig för lukten så skulle vi nog hellre prova kristallsanden istället. Den luktar tydligen inte alls. Så nu kör vi med det ett tag. Det är faktiskt väldigt jobbigt det här med att hon står och kissar. Det blir ju kisslukt i plasten och den är inte så lätt att få bort eftersom jag inte tömmer hela lådan varje gång hon kissar. det har jag omöjligt råd med. Så hoppas jag på det här allt jag kan. Var jag än läst om sanden på nätet så har den fått bara superbra betyg.

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Men om det inte luktar kattkiss, är du säker på att du har en katt då ? :D Skojade bara, jag gillar inte lukten heller.
Jag var på författarföreläsningen i dag och hon hade lite andra tankar om "Mannen under trappan" än vad jag hade.
KOlla min sida och skriv vad du trodde. Verklig eller ett hjärnspöke?