fredag 19 oktober 2007

Lilla lilla ekorren

Åkte till Mora över Våmhus. I Hansjö kom det en ekorre. Jag saktade ner jättemycket för att inte köra på ekorren. Klarade den, men så vände den och jag körde på den kände jag. Jag stannade och kollade i sidspegeln och såg att den hoppade runt runt och var skadad. Jag backade lugnt igen och gjorde som pappa lärt mig. Körde över den igen. Kollade åter igen i sidspegeln och såg att den låg helt still och var dör. Sen åkte jag en meter ungefär. Så började jag vrålgråta. Verkligen vrålgråta. Jag grät hysteriskt ända till Våmhus. Då lugnade jag ner mig och ringde till min syster som inte svarade. Sen ringde mamma. Då började jag storgråta igen. Och sen lugnade jag ner mig men så när jag träffade pappa så storgrät jag. Nu skulle jag kunna gråta igen. Ser bara hur den lilla ekorren led och hade ont innan jag dödade den. Blää...

Inga kommentarer: