söndag 28 oktober 2007

Hårdrock är bäst trots allt

Karro ringde till Lovisa när vi var i Älvdalen och hade en biljett till Monsters of MoraFM Mattsson arena till henne. Lovisa blev eld och lågor men jag var tveksam eftersom hon aldrig varit på konstert utan mig och för att jag visste att det skulle bli en massa människor. Och hur skulle det bli om hon fick nån allergichock? Så vi ringde till Petter och Anette för att kolla om dom skulle sitta långt borta. Det visade sig att dom hade platserna precis ovanför! Vi åkte i racerfart hem till Orsa och så precis när vi kom hem så ringde Karro och sa att dom hade en till biljett över så jag hamnade oxå på konsert. Jag duschade lixom på två sekunder. Jag som bara hade planerat att skjutsa och hämta dom.

Bäst av alla var så klart Sator. Jag tycker som är skitbra alltså och blev varm på hjärtat när dom spelade och vi sjöng med och klappade händerna och stampade med fötterna. Sen var det rätt kul att höra Tryckvåg oxå. Var på dom nångång på 80-talet på Röda Kvarn i Orsa. Sabaton var rätt okej oxå men Hammerfall hade jag kunnat vara utan. Dessutom så var publiken slut när dom började spela. Det var nog lite för långt. Men det var kul att se blandningen på folk. Det var gamla hårdrockare från 80-talet som tvingat med sina ungar. Det var ungdomar som bara var där för att se Hammerfall. Det var småungar som headbangade och sjöng med i ALLA låtar som spelades på konserten. Det var kostymnissar och raggare. Det var alltså en härlig blandning av folk.


Robin och Karolina och Lovisa i kön


Braiga Sator


Det var mycket folk men hade kunnat vara mera tycker jag nog


Anette och Petter på raden ovanför oss


Hårdrock är den bästa musiken


Ica-kunder som diggar


På slutet var Lovisa och Karro och Robin trötta och hungriga

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Dom sjunger ju lika bra som du och din far. Fast bara nästan!

Pus och kul att ni hade roligt

Anonym sa...

Jag tyckte Sabaton (stavas de så?) var klart BÄST!!!