måndag 29 oktober 2007

Började dåligt men slutade så jättebra

Dagen igår var väl inte så värst kul. Jag och ungarna var osams precis hela dan. Riktigt osams. Men på kvällen så vände allt. Vi käkade tacos med Jessica och vi hade det så där trevlig som bara vi kan ha. Kvällen slutade med att jag verkligen gapskrattade åt Lovisa. Även Evelin skrattade högt. Lovisa var väl inte själv lika road som vi var men hon skrattade oxå. Men värst skrattade jag. Jag lät som pappa och farmor tillslut.

Dom ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba idag oxå. Men jag sa faktiskt nej och så fick jag så dåligt samvete så jag trodde jag skulle bryta ihop. Men som jag har fattat så har jag rätt enligt eu-lagar att vara ledig i 72 timmar efter så många dagar. När vi var in och handlade så hade dom iaf fått tag på en annan som kunde jobba. Jag måste ringa till facket och höra om man får tacka nej när man jobbat massor av dagar på rad. Man ska väl inte behöva jobba varje dag bara för att man är arbetslös?

LillaKatten sov hos mig igår natt, hela natten. Troligtvis så blev hon sotis när Lovisa låg i sängen oxå. Och i natt har hon sovit hos mig hela natten igen. Hon är nog rädd att Lovisa ska komma och ta hennes plats.

Nu ska vi åka till Mora och ha en heldag ihop.

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Det där är väl ett typiskt problem om man inte är fast anställd.Det gäller att ta alla vick-timmar för annars kanske de inte ringer...
Men om man gör det så kan det ju också hända att man blir utbränd.

Ta hand om dig själv, du har bara ansvar för dig och dina barn.
Inte för att affären "ska gå runt" och borde du inte bli fast anställd snart?