lördag 20 oktober 2007

Dagen idag

Idag har jag jobbat. Linus och Lovisa och Karolina åkte till Mora för att Linus behövde nya jeans bla. Fick ett mms innan jag åkte till jobbet där hon provade ett par som hon var fin i. Hon ville ha bekräftelse att hon kunde ha dom.

Jag har som sagt va jobbat idag. Det var rätt okej, lagomt med folk. Men jag har nån olustkänsla på jobbet. Vet inte vad det är riktigt faktiskt. Men nåt är det. Det visar väl sig. Ska hur som helst söka jobb när Ica Maxi öppnar i Mora iaf. Kanske är bra att börja på ett helt nytt ställe, från grunden lixom. Men jag lär ju knappast få nåt jobb där. Svårt när man är 40 år faktiskt. Det är helt sjukt egentligen. Måste ju vara bättre att anställa nån i min ålder som inte kommer att vara barnledig nåt mera och inte kommer att vara hemma och VAB'a än nån i 25-30 års åldern. Jaja, det får bli som det blir.

Wilma och jag har lekt som 17 idag innan jag fick lov att åka till jobbet. Vi jagade varandra lite granna. Men sen gick jag och satte mig vid datorn. Då kom hon och satte sig på en stol brevid. Och så tog hon sin tass och petade på mig flera gånger. Och när jag tittade på henne så hoppade hon ner på golvet och ville att jag skulle jaga henne. Så vi lekte som tokar. Jag gömde mig och hon kom och letade och jag hoppade fram och hon stack. Sen gömde hon sig och jag letade och så helt plötsligt hoppade hon fram och jag stack iväg. Det är nyttigt att ha en liten katt som vill leka kurragömma-jagning. För det är väldigt mycket spring i lägenheten då.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Lilla söta Wilma!
Jobbigt med olustkänslor.

Puss mim unge!

Anonym sa...

När man läser bloggen slås man av att ni verkar vara en stor trygg familj som håller ihop ialla lägen, väldigt fint. MEN varför har du så dålig självkänsla Malin!!!! Du är ju BRA. Är du uppfostrad i jantelagens bojor? Vad säger du Kanelbullen??

dentatuerademamman.com sa...

Det är bra at du söker nytt jobb om du vill det, men tänk positivt! Jag håller med henne här uppe om att du verkar vara en jättebra människa, men du måste förstå det själv också.
Kom igen och se vad bra du är!