lördag 2 augusti 2008

Störst av allt är kärleken


Förra året när det var Prideparaden så skrev jag att jag väntade på banderollen "Stolta barn till homosexuella föräldrar". Jag har inte sett nån sån än på bilder från paraden men det finns iallafall banderollen "Regnbågsfamiljer". Och den är fin den också! Läste att gruppen "Stolta föräldrar till homosexuella barn" får mest jubel när paraden går fram. Det förstår jag. Jag blir otroligt rörd när jag ser eller läser om föräldrar som är stolta över sina homosexuella barn. Mammor och pappor som har accepterat och insett att det är helt naturligt. På jobbet för ett tag sen så pratades det en morgon om några homosexuella tjejer, eller om dom är bisexuella, som skulle få barn, en på jobbet fattade inte hur det gick till...ehh..va? Det är 2008 nu och vi bor i Sverige då vet man väl hur man får barn? Om det sen sker genom adoption eller provrörsbefruktning eller insemination eller på gammalt vanligt vis spelar väl för höge farao ingen roll! Bättre att en unge får växa upp i ett varmt kärleksfullt hem än ett kallt känslolöst hem.

Inga kommentarer: