måndag 25 augusti 2008

Dagen i kort

Vi var ju alltså till Bollnäs idag och lämnade av Evelin. Vi kom iväg en halvtimme efter vi hade räknat med att åka. Var och tankade det sista vi gjorde och då såg Evelin Bollnäsbussen och då kom hon på att vi inte hade ringt och sagt att hon inte skulle åka. Så Evelin gick till dom och sa det. Dom tyckte att vi kunde slänga in alla sakerna i bussen.

Vägen till Bollnäs var väldigt dimmig. Ibland såg vi knappt nåt alls, lite irriterande men inget att göra nåt åt. När vi var framme så skruvade jag ihop hyllan och sängbordet. Som vanligt när Evelin valt möbler så blev det skitfint. Mitt i allt skruvande så fick jag lov att skjutsa iväg Evelin till skolan. Då passade Lovisa och jag på att handla lite åt Evelin på bla Apoteket. Vi var in på Lidl också. Där köpte vi en blomma och halstabletter. Nåt mera kan man inte handla där. Så konstigt och så usch. Efter vi fixat allt på Evelins rum(det vi skulle fixa) så åkte vi till Dollar Store och handlade lite. Och så käkade vi och sen åkte vi hem. Och väl hemma så fick vi ju lov att åka till Mora.

Klockan 20 skulle Wilma ut som vanligt. Tröttakatten var ute som vanligt och halvsov på sin älsklingsplats. Den struntar Wilma totalt i. Men sen kom Hudikkatten springandes som vanligt. Rakt mot oss och rakt mot Wilma. Men...idag så stannade den en lite bit ifrån. Wilma ställde sig då upp och jamade högt. Då stack Hudik iväg. Jag och Lovisa blev väldigt överraskade för Hudik brukar strunta i vad Wilma säger och vara så nära henne som den kan. Verkar som att vissa katter har respekt för Wilma trots att hon är i koppel.

Inga kommentarer: