torsdag 7 augusti 2008

Jobbigt bara

"Vet du, du är en av dom bästa....."
"Det finns några få änglar på jorden..."
"Alla behöver vänner, du är en av dom bästa...."

"Skicka det här till 6 av dina vänner så får du ett bra liv"
"Skicka det här till alla dina vänner och se hur många du får tillbaka. Får du 20 tillbaka är du världens bästa vän. Får du 10 tillbaka är du en bra vän. Får du 5 tillbaka kan du käka bajs och får du inget tillbaka så kan du bada i bajset för du har ändå inga vänner."

Alla dessa kejdesms och kedjemail som börjar så rart och så slutar så bedrövligt. Om alla dom där sms'en och mailen man får ändå betydde nåt för dom som skickar dom, då hade det varit skillnad. Jag får såna från folk som knappt säger hej och ännu mindre säger nåt mera. Om dom inte ens kan prata med mig varför skickar dom då ett mess där det står att jag är en speciell person i deras liv?

Mitt nyårslöfte i år var att inte skicka sånt där skit vidare. Jag skickar tillbaka till dom som skickar det bara. Så dom får ihop sina 20 vänner och då gör det ju att dom är den där megasuperbra vännen som dom får bekräftat när dom läser hur många returer dom får. Men jag skickar inga vidare. Runt nyår får man ju en massa mess. Och jag var så duktigt i vintras och skickade alla vidare och då blev jag lovad både kramar och kyssar och drömprinsar och pengar i överflöd. Men inte fan fick jag nåt av det. Inte ens en enda liten extra krona fick jag. Tur att jag även då hade gratis sms Haha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag orkar inte ens skicka tillbaka dem, utan raderar bara. Så det är väl bara att vänta på sju års olycka eller vad det nu är man ska straffas med för att man bryter kedjan... :-)
Kika gärna in hos mig i helgen och var med i en djurisk tävling om du har lust. Trevlig helg!