fredag 22 augusti 2008

Lite av allt möjligt

Idag var flickorna och jag till Mora för jag skulle på arbetsförmedlingen. Det är tur att jag har en helt otroligt bra arbetsförmedlare. Mänsklig och förståndig! Föll en stor tyngd från hjärtat. Var även till Synsam för att hämta nya linser. Trodde jag. Man fick lov att beställa så skickar dom ett sms och så kommer dom nästa vecka förhoppningsvis. Och det hoppas jag verkligen för jag ska byta linserna den sista.

Ringde till Onoff för att höra om Lovisas mobil var klar snart. Dom har haft den i tre veckor nu eller mera. Den var på väg till Mora sa hon och jag frågade om det hade varit många fel på den. Hon sa att det kom en helt ny. Tur att Lovisa tog ur sitt minneskort.

Ringde även till ögon och ändrade min tid som jag fått där till dagen efter. Var visst lite dåligt med tider så jag hade tur som fick en som passade. Så dit ska jag den 16 september. Och ska försöka kräva mig en operation. Vägrar skela så som jag gör nu.

Ringde till Höghammarskolan igår för att höra hur det här med Evelins körkort funkar. Två av Evelins boendekompisar skulle ju inte gå och läsa teorin i skolan utan skulle börja på trafikskolan. Evelin och jag fattade noll. Men när jag ringde så förstod inte människan jag pratade med heller varför dom hellre ville betala för teorin när dom får läsa den helt gratis. Så nu vet vi. Så Evelin fortsätter att läsa teorin och sparar då in en massa pengar på det.

Den 12 september ska jag besikta bilen. Lite som måste fixas innan dess. Tex mitt avgassystem Haha! Men det är bara att skruva dit faktiskt tror jag. Måste komma ihåg att fråga Olle om han har tid att göra det. Jag glömmer det hela tiden. Bara hoppas att han läser det här och har bättre kom ihåg än mig.

Lovisa vill flytta efter hon slutat nian. Just nu känns det som att jag skulle vilja flytta med henne. Vet inte riktigt men...ja...jag vet inte. Jag gillar ju Orsa och så får jag förhoppningsvis fast jobb, iallafall i februari. Äh, vi får väl se hur allt utvecklar sig. Pratade iallafall med en tjej på jobbet idag och hon rekommenderade Barn och fritid varmt. Hon var själv jätteskoltrött men efter åren på barn och fritid så har hon fått bra betyg och lust att plugga mera. Hon ska läsa in engelskan i höst tror jag och sen ska hon plugga mera igen. Men då gick hon ju i Mora och det är tydligen där som dom är så superbra.

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Du kan ju alltid flytta till häääärliga Bollnäs!!
Nu för tiden så finns det ju väldigt många olika gymnasieprogram att välja på, min syrra jobbar ju på gymnasiet här i Falun och här finns tydligen 7 gymnasium (tror jag) Gymnasiet är så mycket mera nu, än när du och jag gick på gymnasiet. Hon kan säkert hitta en linje som passar henne och hennes intressen.
Har Evelin någon på sin bostad som jobbar som heter Åsa Hildingsson? Det är min ingifta faster, hon jobbar på ett gruppboende i Bollnäs.