fredag 29 augusti 2008

Kalla mig gammal om ni vill....

Som alla vet, som läst min blogg ett tag, så tycker jag väldigt väldig väldigt illa om canadagäss. Ja, faktiskt så gör jag det. Inte för att dom bajsar jättebajsar, utan för att dom alltid skriker utanför mitt fönster. Dom brukar till och med sätta sig på mitt fönsterbläck och vråla in genom vädringsluckan. Och ibland så sticker dom även in halsen och nyper mig i kinden samtidigt som dom vrålar som besatta. På sant! Men nåt jag tycker ännu mera illa om så är det folk som alltid måste ut på sina balkonger och skrika när dom har party. Dom skriker och gråter och skriker och skrattar och skriker och skriker. Värsta är såna som precis har flyttat in i sin första lägenhet, iallafall här runt där jag bor. Fan, gå in i era lägenheter och skrik om ni tycker det är så kul eller ännu hellre flytta ut till en skog där ni kan skrika hela dagarna. Jag säger inget när det är vanligt partyfylljud. Det är helt okej. Eller när folk skriker när det är nån match på tv. Men såna som skriker bara för att höras och för att låta...nä, det tycker jag är sjukt.

5 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Har ni också fått massa "hurrajagharflyttathemmifrånochdåkan mangöradetmanharlusttillutanatttänkapåandra" Just nu dräller det av sånna här också. Dom är nog jättesnälla och fina men vakna sååå länge. Säger L. Här finns ju inga tack och lov,


Puss!

Anonym sa...

Haha...du börjar verkligen bli gammal Malin,undra just vad alla som bodde runt järnvägs gatan tyckte när vi åkte fram och tbx....vi var inte heller särskilt tysta / maria s....

Anonym sa...

Har du kollat upp blodtrycket?

Anonym sa...

Nej, vi var verkligen inte tysta men vi lekte inte vrålapor på nån balkong. Du får gärna komma ner och höra hur dom låter nån kväll. Alla andra som partar och kör bil med värsta dunket och såna som skriker medans dom går till och från bowlingen/strandserveringen struntar jag i. Dom har ju bara kul. Men att stå på en balkong och vråla tycker jag inte ens känns riktigt friskt faktiskt. Du får som sagt va gärna komma ner och lyssna nån kväll :)

Anonym sa...

haha...det ska jag göra...vill verkligen komma och hälsa på det var såå länge sen..kram från maria =).....