fredag 15 augusti 2008

En stor tom säng

Inatt har jag fått sova själv i min säng. Jag är ju van att trängas med Wilma som alltid kommer kommer in till mig när det är sovdags. Sitter jag vid datorn så hoppar hon upp i sängen och stirrar på mig tills jag lägger mig. Och stänger jag av datorn innan hon kommer in så kommer hon direkt när hon hör att den är tyst. Men inte i natt, hon har inte ens varit in i mitt rum tror jag. Det är för att Xbarnet, Jessica, sover här.Jessica ligger i ena soffan i vardagsrummet och Wilma ligger i andra. Hon vaknade inte ens när jag tittade in till dom. Wilma har alltid avgudat Xbarnet. Wilma snor även Xbarnets nallar och tofflor, ibland ur väskor, och drar iväg med. Xbarnet var även den första som Wilma såg ut till "i-ditt-knä-kan-jag-ligga"-vän. Wilma har några till såna utvalda av Lovisas kompisar. Tyvärr så tillhör inte vi i familjen till den typen av vänner för Wilma. Ibland om någon av oss har krypit ner i soffan och dragit en filt över oss så kan det hända, men inte ofta, att Wilma offrar sig och lägger sig på filten. Men hon vill vara nära oss ändå så mycket som det går. Ligger på armstödet eller i andra hörnet av soffan och så. Undra om det kan vara så att hon vill äga dom som hon lägger sig i knä hos eller att hon tycker att dom kan få tillhöra våran familj. För nu ligger ju aldrig i Xbarnets knä längre...


Här gömmer sig Wilma bakom några grässtrån. Hon tror inte att hon syns då, på sant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt kamouflagekatt: :-)
Missa inte att vara med och Festivalkryssa på charlotte.nu - en ny fråga och vinstchans på hemliga priser varje dag. Trevlig helg!