torsdag 7 augusti 2008

Delar av min dag

Fikat hos Helena idag. Så skönt att sitta i hennes kök och prata av sig lite. Intressant var det att höra hur en människa framställde en sak medans dom som var med sa en annan. Men vissa är ju så. Dom vill verka så bra men dom förstår inte att det blir tvärtom när dom inte talar sanning. Hur som helst så var det alltså skönt att sitta där och dricka kaffe och prata om allt och inget. Sen så åkte jag och hämtade Evelin och så åkte vi och hämtade ut ett paket från Ellos. Jag hade skickat efter gardintyg och var jättenyfiken hur det såg ut. Men, det var inte med. För det fanns inte hemma. Kul att dom inte kunde skriva det i orderbekräftelsen. Så nu vill jag leta efter nåt annat eftersom jag vill prova att ha den färgen i mitt kök. Bajs alltså

Och nu i kväll har Evelin, Wilma och jag varit ute i regnet i nästan en timme igen. Wilma var dyngsur om tassarna. Fattar inte varför hon inte bryr sig om att hon blir blöt som alla andra katter blir. Men det är skönt med våran kvällspromenad som vi gör i ur och skur. Ska bli kul att se hur det blir i vinter, om hon fortsätter att vägra bajsa inne i lådan på kvällarna.

Inga kommentarer: