söndag 3 augusti 2008

Kräftor är så gott!

Igår kväll käkade jag kräftor. Kräftorna hade mamma köpt åt mig för halva priset. Jag käkade dom helt själv. Till det så hade jag en lång baguette som var väldigt dåligt gräddad. Och så drack jag vatten. Inget annat. Visst låter det hela väldigt tragiskt? Inte ens dill hade jag. Men det var inte alls så tragiskt. Jag glömde på vägen hem från Älvdalen att jag hade kräftorna. Ungarna skulle in och handla och då kom jag på att jag hade kräftorna och att jag ville ha nåt bröd till. Synd bara att den som gräddat baguetterna trodde att dom inte skulle ha nån färg alls, usch! Jag skulle ha köpt vitlöksost till och så kanske inlagda vitlökar. Sen skulle jag ha druckigt päronsoda eller nåt liknande. Och dill skulle jag ju naturligtvis haft också. Men det hela blev hastigt och lustigt och inte smakade det speciellt illa heller. Det var skitgott! Några av kräftorna var lite väl mjuka i skalet så dom dumpade jag. Evelin satt med mig i vardagsrummet och käkade grönsaker med dipp till. Lovisa var som vanligt inne på sitt rum med en hög polare. Wilma satt på bordet som klistrad och ville så gärna tycka om kräftor men hon tyckte inte alls om det. Hon pinade i sig några bitar bara för att liksom.

Tack min söta mamma för att du köpte kräftorna till mig! Ska nog käka kräftor minst en gång till i sommar tror jag. Ska inte du har nån kräftfest Olle?

3 kommentarer:

Anonym sa...

"En hög polare" låter ju inte riktigt bra va?!?!?!
Kräft fest i regnet,.... nähäää tror inte det,.. =)

Anonym sa...

Hoppas att det inte jag som har bakat baguetten, älskar bröd med FÄRG. Har varit ledig lördag å söndag. Hoppas, hoppas att det inte var jag :( Sorry i så fall!

Sofia sa...

Åh kräftor som är så gott, men jobbigt att äta. Man klarar sig allt utan dill. Jag äter dock mest stjärtar när jag äter. :)
I lördags blev det en del kräftor, men mest ostpaj om jag ska vara ärlig. Haha. :)
Ha en bra dag, Malin!