söndag 24 augusti 2008

Apoteket

Ungarna har slut på sina menstabletter upptäckte vi igår. Så okej, då får vi åka till Mora en sväng. Så jag gick ut på Apotekets hemsida och kollad öppettider. I Orsa är det visst stängt varje dag. Jag blir irriterad och tänker att dom i Orsa säkert glömt att uppdatera. Men kollar in Mora. Stängt varje dag där också. Duktiga dom är på Apoteket att skriva tider alltså. Så jag ringer Apotekets servicetelefon. Får prata med en röststyrd maskin som talar om att det inte finns nåt öppet Apotek i min närhet. Men hur gör då stackars människor som har barn som är sjuka och måste få medicin en söndag? Måste dom åka till Falun eller?

Jag var så säker på att vi hade menstabletter hemma så jag skulle skicka med Evelin några till Bollnäs och sen köpa nya till Lovisa på måndag. När vi såg att dom var slut så visste vi ju att vi kunde åka till Mora. Men ack va vi bedrog oss. Sånt här brukar inte reta upp mig i vanliga fall. Men jag ska ha mens och bägge ungarna ska ha mens. Känns inte kul att lämna av Evelin i Bollnäs i morgon och veta att hon kommer att få ont. Men jag kommer att gå in på apoteket i Bollnäs och köpa och åka till boendet med dom innan jag åker hem. Personalen skulle ju vara där från 10 fattade jag det som.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Dumma apoteket. Jättekul att åka till Falun bara för lite medusin.

Puss!