fredag 22 augusti 2008

Kunder

Igår när rara Berit, ca 80 år kom och ställde sig i kön så kom jag på att jag drömt att hon sprutat vatten på mig med en vattenpistol. Hon skrattade högt och ljudligt när jag berättade det. Berit är en riktig krutfarmor som gärna tar bilen till Åre för att passa barnbarn och hon brukar även tågluffa med sin kompisar runt i europa! Sån vill jag också bli :)

Sen fick jag överösningar om vilken fruktansvärt bra och rar kassörska jag var av en äldre dam och en i min ålder. Tillslut fick jag lov att säga att dom fick lov att sluta. Jag blev ju generad. Hålla på så där bara för att man har haft semester. Herre gud! Men jag tackade dom och sa att jag är trevlig bara för att jag har trevliga kunder. Och dom här är verkligen trevliga tycker jag. Och det är så faktiskt; är folk glada och trevliga så blir man glad och trevlig själv. Men nu var dom lite väl överdrivna dom här två faktiskt. Fast klart att jag blir glad. Känner att jag inte ens vet om jag vill lägga ut det här inlägget. Känns som att jag vill framställa mig som en supermänniska.

Men för att väga upp det hela så kan jag säga att det finns en tant som helst av allt inte går i min kassa. Hon tycker verkligen inte om mig. Jag har försökt och försökt men det funkar inte. Hon är så sur och grinig själv. Så jag har tröttnat. Och så rann det över en dag när hon pratade illa om oss på jobbet inför sitt barnbarn och i samma veva försökte hon lura mig att ta halva priset för en vara som det var fullt pris på. Sen har jag väldigt svårt att vara trevliga mot vissa som sagt osanna saker om mina barn. Folk får gärna prata skit om mig om dom tycker det är kul. Men säger dom skit om mina ungar, så kan jag inte vara trevlig. Och det sitter i för resten av mitt liv tror jag. Nu var det några år sen som nån hittade på nåt men jag glömmer inte sånt.

3 kommentarer:

LiNdA sa...

jo men Dennis är ju gammal nu :o)

å jo tack, vissa kunder önskar man att de gick i andra kassan så man slipper sitta å vara trevlig fast man inte har lust alls,
Men skönt och roligt när man får höra att man är omtyckt av kunderna..

Anonym sa...

Elefantminne eller. Dom glömmer ALDRIG något.

Anonym sa...

Hej!
Nej, då förstår jag att det är lite svårt att känna nån riktigt glöädje över helgen när man ska jobba. ;D
JAg kommer komma tillbaka till din blogg då jag inte orkar läsa så här sent men den verkar vara så trevlig.
OCH: be inte om ursäkt för att du är omtyckt och att du är stolt över det. Bara att "skryta". ;D
Ha det gott!