tisdag 19 augusti 2008

Lite skriv

Jag och Monica skulle åka en vända till Mora idag, så jag hämtade henne och Veronica när jag ändå skulle skjutsa Lovisa till skolan. Var nog lite skönt för Veronica att komma in på skolan med nån som redan gått där i flera år. Sen åkte jag och Monica till Mora och så lämnade jag henne kvar där. Nu är jag hemma igen och är kaffesugen. Men jag har inget kaffe. Så jag får nog lov att åka och handla. Eller också ska jag se om jag får ihop så det räcker till mig.

Ikväll ska Helena och jag till Mora och gå på bio. Vi fick ju biljetter av Petter och Anette på vår 40års fest. Vi skulle gå på bio när vi var i Stockholm men det blev aldrig så. Men nu ska vi gå och se på "MammaMia" som alla säger är så bra. Ska bli så kul att gå med min Helena!

Igår kväll var vi som vanligt ute med Wilma. Vi gick ner till stranden och vände. Det tyckte hon var väldigt spännande. Sen kom det en ganska stor hund och hälsade också. Han bara gick på och nosade. Wilma stirrade mest och så fräste hon lite men när hunden gick iväg med sin husse så ville hon gå efter. Hon gillar hundar. Om dom inte är väldigt små. Kom en liiiite hund här om dagen. Den såg ut som typ en lurvig boll med tändsticksben. Wilma gav den knappt en blick, hon låg och tittade på gräset istället. Hunden var rädd och när den gått förbi Wilma så ställde den sig vid Wilmas bakdel och så skällde allt den kunde: "Viff viff viff". Wilma kollade upp på Evelin och mig och såg ut att tänka "jösses, vilken tönt".

När vi skulle gå in igår så var iallafall grannens katt ute. Jag stannade Wilmas koppel så hon inte kunde springa fram till den. Wilma verkligen hatar andra katter. Jag kan inte säga om hon är jätterädd eller om hon bara är en bitch, men jag tror att hon är mest rädd faktiskt. När jag stod där med Wilma som var stor som en husvagn så springer katten raka vägen mot Wilma och skriker. Då tänkte jag lyfta upp Wilma men eftersom hon för några veckor sen högg mig så fruktansvärt när hon var rädd så vågade jag faktiskt inte. Sen tänkte jag; "Jag har min katt i koppel. Jag tar ansvar för att hon inte springer på andra djur. Då är det för farao inte mitt fel om en annan katt rusar fram till henne och om Wilma då ger den katten stryk?" Så jag lät Wilma vara kvar. Katten la sig då på marken och Wilma gjorde lika. Sen gick Wilma ett varv runt katten. Och sen flög bägge två mot varandra och vrålade till. Då drog jag bort Wilma direkt. Jag har inte lust att åka till Falun om det nu skulle bli så att Wilma fick stryk. Men efter det så blev allt helt annorlunda. Den andra katten la sig ner och tittade och Wilma slutade att resa ragg helt. Dom låg och kollade länge på varandra. Dom tvättade sig lite på tassarna(det var ju blött ute) och var jättelugna. Sen gick vi mot dörren och då började den andra katten leka direkt med en nattfjäril. Och Wilma kollade lite men inte arg det minsta. Sen gick vi in.

3 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Jag har sett Mamma Mia och den var verkligen jättebra!

Kanelbullen sa...

Ska nog dra med mig fru Larsson nästa vecka. Tror jag, kanske, eventuellt, möjligen. Ja ja vi får se=)

Anonym sa...

Vilken tur att ni sparade biljetterna till en sån superduper film :-) Själv har jag sett den 2 gånger och ser den gärna igen!