tisdag 27 maj 2008

Nu

Det är soligt ute och balkongen står vid öppen och Wilma och jag har precis jagat varandra runt hela lägenheten. Mitt glasöga har trillat ut så nu sitter jag här och skelar för glaset nu sitter fel och dessutom är det jätteskitigt. Kaffet är klart i köket och jag ska hoppa in i duschen medan det svalnar. Ska iväg och kasta en massa papper och tidningar och så skulle Lovisa ha nåt papper till skolan.

Jag kom äntligen på i helgen vad jag har tänkt att ringa nu i en massa veckor. Det var om Evelins aktivitetsbidrag. Men jag fick inte veta nåt för hon är ju över 18 år och då får dom inte säga nåt till mig. Tjejen jag pratade med förklarade och förklarade men jag sa att det var ju helt självklart och att jag förstod precis. Sen har jag även ringt till Länsstyrelsen Dalarna och hört hur jag skulle göra Handledarutbildnings-
betalningen. Den krånglade men det var lätt fixat som tur va. Så nu är väl allt betalat för min del hoppas jag. Om det inte var så att det kostade även 120 kronor att lösa ut skiten. Tyckte Sigge sa nåt om det i söndags.

Inga kommentarer: