fredag 30 maj 2008

Sommarlov

Idag kommer min Evelin hem. Sen åker hon på måndag igen men på onsdag så åker jag upp och hämtar hem henne. Då är det skolavslutning. Ska bli så skönt att få hem henne över sommaren. Lovisa har fått erbjudande om sommarskola. Men jag vet inte, vi funderar på att tacka nej. Hon har pluggat så mycket det här året så jag tror att hon om nån behöver få vara ledig. Jag vet att jag skulle egentligen vara en hård mamma och säga att hon måste gå. Men det är ju bara att gå till sig själv. Man längtar så efter semestern och tänk att få veta två veckor innan semestern börjar att man bara får tre veckor istället för fyra. Vi ska försöka plugga matte själva istället lite då och då under lovet. Dom får bara plugga matte och svenska och engelska på sommarskolan. Och svenska och engelska klarar hon ju bra.

Inga kommentarer: