tisdag 27 maj 2008

Duuuuktig hund


Lärde Sälma en ny grej i helgen föresten. Hon fattade efter 4-5 gånger vad hon skulle göra. Hur hon fattade så snabbt kan jag inte förstå. Jag sa åt henne att ligga och sen la jag henne på sidan och så sa jag "död" och gav jag henne en godis. Gjorde lika andra gången. Tredje gången sa jag bara död så la hon sig på sidan. Fjärde gången sa jag död och gav henne godisen när hon låg helt stilla förutom att den lilla svanstippen som rörde sig lite. Sen hade hon fattat det hela och sen räckte det med att säga död så låg hon helt stilla, till och med lilla svansen.

Tror hon tyckte att det var det roligaste tricket hitills. Bara ligga helt still så får man en godis. Hon är en klok hund som 17. Nu har jag och Lovisa lärt henne: Ligg, vacker tass, give me five, två tassar i luften, dansa, rulla runt. Och hon är ju bara drygt 5 månader.

Inga kommentarer: