måndag 19 maj 2008

Min dag

I morse skjutsade jag som vanligt min stora unge till Bollnäsbussen. Vi var rätt sena så vi var lite rädda att bussen hade åkt. Men den stod och väntade som tur var. Jag varit till Helena och fikat. Helena sa att hon ville kolla på gamla kläder som tydligen finns på skansen när vi åker till Stockholm. Och jag vill ju gärna kolla på djuren på skansen för det var så längesen. Så nu bestämde vi att vi tar en tur dit när vi ska till Stockholm.

Innan jag åkte till Helena hämtade jag Lovisa i skolan. Hon är sjuk. Jätteont i halsen och skallen. Har varit och handlat tråkiga saker idag också, toapapper och tvättmedel och såna där nödvändiga dyra saker.

Har även varit till veterinären med Wilma för hon skulle få vaccination mot kattpest. Hon blev galen när vi gick mot bilen men bara hon kom in i den så gick det bra. Hon vrålade iof ända till Höglunda men sen blev hon tyst. När vi kom in i Mora så bajsade och kräktes hon. Och då började hon även att skumma, så hon fick ett långt tomteskägg av spott. Inne hos veterinären gick det bara bra. Hon var rädd men ändå så snäll. Veterinären var skitbra så jag hoppas att han blir kvar i Mora. Han kollade på hennes ögon. Hon har ju sällan så där smala springor som katter får när det är ljust. Dom är mest stora och runda. Han sa att det gick lite sakta att bli springor men att det inte var nåt farligt. Och så höll han henne och sa:"Hon lever väl väldigt skyddat den här lilla fröken va?" Och vad svarar man på det när man är som mig som gör allt för det lilla kräket? Det var bara att hålla med och då sa han att det inte alls spelade nån roll att ögonen drog ihop sig lite sakta för hon var ju aldrig ute själv. Hur han visste det vet jag inte. Han såg tydligen att hon var en innekatt på nåt vis.

Jag ska snart lägga mig i soffan och kolla på tv med Lovisa. Jag är jättetrött. Vaknade 05.15 och var jättepigg. Men sen har jag varit trött hela dan. Fick lov att ta migräntabletter också för det känns att det är på väg eller också är jag på väg att bli sjuk jag med.

Inga kommentarer: