måndag 5 maj 2008

Just nu

Nu sitter jag här och ska dricka mitt morgonkaffe. Låter som att jag dricker kaffe flera gånger om dagen men så är det inte. Jag dricker oftast en mugg om dagen bara. Idag blir det nog en till eftersom jag ska till Helena och hälsa på sen. Vi har ju varit dåliga på att hälsa på varandra men vi börjar bli bättre och bättre.

Evelin har åkt till Bollnäs idag. Hon längtar till sommarlovet nu tror jag. Hon är ju trött på boendet där uppe och jag förstår det. Hon är iallfall 19 år snart och skulle nog helst velat bott för sig själv eller iallafall tillsammans med nån jämnårig. Vi får väl se hur vi kan fixa till det längre fram.

Lovisa är i skolan och hon vill verkligen ha sommarlov nu. Och det ska bli så skönt när det blir sommarlov så vi slipper allt pluggande.

Det mesta känns tråkigt än, jag trodde att det hade börjat gått över men ack va jag bedrog mig. Det mesta känns tråkigt och meningslöst, det är lite jobbigt för det var längesen jag mådde så här. Eller länge och länge, mådde ju lika förra året också. Tur att jag får tillbaka på skatten för då ska iallafall jag och flickorna åka till ikea och bara ha det bra. Vi får se om det blir till Karlstad kanske den här gången. Jag vet inte hur mycket det skiljer i km.

Selen vi beställde till Wilma är nog för liten verkar det som enligt allt jag läst på en sida på nätet om katter. Men det är ju lite bra också i och för sig, för då kan vi ta en prickig som vi faktiskt ville från början.

Igår matade vi ju måsar som ni har sett och det är alltid lika kul varje gång. Men sen blir dom alltid för närgångna och då blir det lite läskigt. Tyckte iallafall Wilma och Jessica. Jessica skulle sova hos oss i natt men ballade ur när hon lagt sig i sängen. Så har det blivit dom senaste gångerna. Men förut då grät och jättemycket, men nu så skrattar hon mest när hon talar om att det inte går.

Nu har nog mitt kaffe blivit lite svalare så jag kan dricka det.

Over and out från mig just nu

2 kommentarer:

LiNdA sa...

Det är snart sommar å våren är över.. sen kommer den där förbannade hösten som du gillar ;o)

Anonym sa...

Det skiljer åtta mil säger Ärtan. Det är 27 mil till KD från Älvdalen iaf, det vet jag. Kom hit vettja, och hälsa på Salli o mig!!

Puss min bästa syster!