fredag 23 maj 2008

Glasögon

Mina jävla glasögon är inte roliga just nu. Måste komma ihåg att få dom fixade. Har stora funderingar på att skaffa linser faktiskt. Men vete fan om jag har råd. Fast köpa glasögon för en massa massa tusen har jag ju inte heller råd med. Fan, sist jag frågade så skulle dom gå på ca 10.000:- och det måste ha varit en massa år sen. Jag har ju rätt krångliga ögon. Och min söta syster säger ju att om man har linser så sitter dom ju där dom sitter och det funkar. Mina brillor lyfter jag ju upp och ner hela dagarna. Lyfter upp dom när jag ska läsa annars så skelar jag och så ner med dom igen sen och sen kommer nån med en vara som inte streckkoden funkar, då är det bara att lyfta upp dom igen. Av och på säkert 1000 gånger om dagen. Det pallar inte många glasögon för faktiskt.

Och idag så föll glaset ur igen. Och så får jag inte dit det som det ska vara och så blir det fel brytning och så får jag ont i ögonen och blir trött i det ögat också och så skelar jag ännu mera. Hatar när saker går åt skogen och jag inte kan fixa till det! Och allt för dom där jävla pengarna! Jag har sålt massor av trisslotter nu i veckan och jag hoppas hoppas hoppas att nån vinner massor av pengar och verkligen delar med sig lite till mig. Dom lovar ju det faktiskt, iallafall dom flesta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är inte ett dugg avundsjuk på det glasögonpriset. Tack å lov så kostade mina "bara" ca 2700:-