måndag 26 maj 2008

Fästingar

Idag så var Matildas gamla fröken in. Hon berättade att hon plockat en fästing från sin hund. Jag fick en chock nästan. Jag trodde det inte fanns några fästingar här uppe. Så gott som alla i kön skrattade åt mig och en kund sa att det var lugnt för dom var inte så farliga här uppe. Jag sa att jag sket väl i hur farliga dom är. Jag tycker dom är så äckliga och läskiga. Jag som inte är det minsta rädd för olika kryp och insekter och sånt där. Men fästingar är hemska. Måste kolla om Wilma har nån på sig. Hon gillar ju att gå i högt gräs och...då går ju jag också i gräset och det kommer säkert komma en massa fästingar på oss i sommar. Och hur kunde alla veta att det fanns fästingar här uppe då, hur har jag lyckats att missa det så totalt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du kommer väl ihåg att "Mauen" hade en på sig. Blää! Vi eldade ju upp den sen.

Anonym sa...

Sissi hade ju också en på sig uppe i okbodarna förut, som Petter plockade med en pincett.